آیا قیمت میلگرد کاهش می یابد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با گذشت دو هفته از ماه بهمن، هنوز هم بازار آهن در سردرگمی بسر می برد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی دو هفته اخیر شاهد افزایش بی وقفه قیمت آهن آلات بودیم. در این میان افزایش قیمت میلگرد آجدار اعلامی کارخانه ها بیش از هر محصولی به چشم می خورد؛ اما شرایط به همین منوال پیش نرفت و پس از یک هفته نوسانات بازار میلگرد به دیگر محصولات فولادی نیز سرایت کرد.

طی هفته اخیر شاهد افزایش قیمت اکثر مقاطع فولادی بودیم که از جمله آن می توان به قیمت تیرآهن اشاره کرد که بطور میانگبن در هر شاخه ۱۵ الی ۳۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد. نوسانات قیمت آهن در بازار ورق ها به شکل دیگری خود را نشان داد چراکه طی چند روز اخیر شاهد بسته شدن فروش کارخانه های تولیدکننده انواع ورق از جمله ورق گالوانیزه بودیم و به طبع آن شمار زیادی از تأمین کنندگان نیز ترجیح دادند فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند.

با توجه به وضعیت موجود در بازار آهن، سوال اکثر مصرف کنندگان این است که آیا قیمت میلگرد کاهش می یابد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید آمارهای بدست آمده از وضعیت بازار آهن و علل افزایش قیمت آهن آلات را طی ماه های اخیر بررسی کنیم. در تحلیل های قبلی به چند مورد از این دلایل اشاره کردیم از جمله نوسان قیمت ارز، عدم وجود تقاضای واقعی و ...

اما بررسی ها نشان می دهد که کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده وابسته به عرضه تولیدکنندگان بزرگ در بورس کالا و افزایش حجم تقاضای واقعی می باشد. طی روز گذشته نیز اثراتی از کاهش قیمت میلگرد آجدار در بازار دیده شد که از این رو کارخانه پرشین فولاد و آریان با کیلویی ۱۵۰ تومان کاهش، کارخانه میانه با کیلویی ۱۰۰ تومان کاهش و کارخانه ابهر نیز با کیلویی ۵۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش، قیمت محصولات خود را اعلام کردند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: